Det man inte tänker på...


Jag sitter och kollat klipp på youtube och det ena klippet leder till det andra och nu har jag hamnat på klipp om terrorattacken mot WTC. Det är så hemskt att se dessa videor, folk som i panik slänger sig ut fönsterutorna på det 120 höga våninghuset och man ser så tydligt hur de faller till marken.

Det är så svårt att fatta egentligen, det är helt och hållet oföklarigt. varför varför varför frågar man sig men kan inte komma på ett tillräckligt bra svar över att det finns sådanna stora idioter i denna värld som är kapabel till att skada så många människor?

Jag tänker ibland att "åh shit fatta dom som levde under 2a värdlskriget och fick vara med om det" men hallå?
vår tidsålder kommer också skriva historia och håller redan på att skrivs. tänk när vi är äldre och kommer att kunna berätta för våra barn att vi satt i skolan just den där dagen den 11 september 2001 och var helt ovetande om vad som hände i en helt annan del av världen just då och vilken kaos det skapade. Vi kommer kunna berätta att vi faktiskt leve då satt dagen efter i skolan och höll en tyst minut över alla de döda medan Georg bush satte igång militärstyrkor för att börja ett KRIG. ja vi har faktiskt varit med om många krig under vårt korta liv.

Tänk er bara Israel och palestina konflikten? det är ett krig som pågår här och nu och vi är med om det men påverkas inte av det eftersom det inte rör oss i sverige. Tänk er kriget 1991 i forna jugoslavien, tänk att vi föddes under ett pågående krig i europa. vi var med om kriget mellan USA och Irak men påverkades inte fysiskt av det eftersom vi bor i ett land där krig inte förekommer, men tänk alla de andra i världen som faktiskt är med om detta då och nu.

Jag får kalla kårar när jag ser dessa videos på youtube men kan inte rå för att kolla ändå för det är så spännande att se man vill se men vill inte att det ska ske.
Det är som jag brukade säga förr när naturkatastrofen tsunamin skedde år 2004. jag ville vara där för att jag tycker det är så jävla häftigt att vår planet kan skapa sådan kaos men samtidigt vill jag att ingen skulle skadas och inte jag heller, utan jag ville bara se det liksom. jaa det här får mig verkligen att tänka. vi är med om allt hela tiden men TACK OCH LOV påverkas vi inte på samma sätt som dom i den stunden gjorde...

Tack för mig. hej hej..

http://www.youtube.com/watch?v=kC1gcOcurAw



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0