Jag hörde låten och det brast


Hej å hallå!

Idag har det varit en kort dag för mig, vaknade tjugo över fyra- lycka till att kunna somna ikväll liksom. får väl vara uppe hela natten eller något.
Igår så hade vi tjejer middag och spel kväll hos Linnea och det var super mysigt! så trevligt att bara kunna ha kul och umgås utan att det ska vara fester :)

När jag kom hem sen då var klockan typ halv två! det tog en fucking halvtimme från zäta hem till mig, galet vad lång tid det tar att gå när det är svin halt ute..

Aja, det jag tänkte komma fram till i och med överskriften så kollade jag självklart på ett avsintt Skins när jag kom hem och i början av avsnittet rycker jag till över att jag hör en låt i bakggrunden som fick ögonen att tåras.
Black- wonderful life låten spelades och jag har velat höra den SÅÅÅ många gånger för den låten betyder så mycket. Inte på ett bra sätt kanske men den betyder ändå mycket.
jag minns hur tydligt som helst hur jag som liten sexåring ställde mig på en pall för att sätta på LP- skivan och visste ungefär exakt var jag skulle sätta pilen för att exakt denna låt skulle spelas upp och jag gick ner, lyssnade och snurrade runt runt runt- la mig på golvet och grät för att jag saknade pappa så mycket. Denna låt representerar hans död för mig. texten är så fin men den är mörk för mig eftersom jag som liten inte kunde engelska och den låten fick mig bara att gråta och se mörkt men idag hör jag att den är ljus och man ska tänka ljust också för det är det enda som driver en framåt.

Tack och hej

RIP
1999.01.20

Snart tolv fucking år sedan

PEACE!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0